Az egészséges életmód két alap pillére a megfelelő, helyes étkezés és a rendszeres sport. Aki régóta nem sportolt, viszont nagyon nehezen veszi rá magát, hiszen teste teljesen elszokott tőle. Ilyenkor sok embernek el is megy a lelkesedése, hiszen nem jön meg a kedve a mozgáshoz és a kitartása hamar eltűnik.

Pedig tökéletes lehet számukra, ha kipróbálják az úszást, különösen akkor, ha valamennyi súlyfelesleggel is küzdünk. Az úszás rengeteg dologban különbözik a szárazföldi sportágak mozgástechnikáitól és számtalan pozitív hatással lehet szervezetünkre és életünkre.

Az úszás pozitív hatásai

Ugye nem is gondolnánk, hogy az úszás képes akár 12-szer hatásosabb lenni, mintha elmennénk edzőterembe izzadni? Tökéletesen átmozgatja az egész testünket, olyan izmokat is használunk úszás során, mely régen volt igazán megdolgoztatva. Az úszás tökéletesen fejleszti az állóképességet és szépen növeli a mozgékonyságot. Nagyon fontos a légzésünkre figyelni, hiszen ez az egyetlen sport a világon, mely légzésszabályozásra kényszerít bennünket.

Ennek következtében azonban szépen fejlődni kezd a légző szerrendszerünk is. Ez a mozgás fokozza a szellemi teljesítményt, mely különösen fontos főleg gyerekek számára. Fejleszti és felgyorsítja az anyagcserét, képes pozitívan befolyásolni a szív-és érrendszer működését, javul a szövetek és a sejtek oxigén ellátása is. Úszás közben szervezetünk óránként körülbelül 500-700 kalóriát is képes elégeti, ezért azoknak, akik fogyni szeretnénk, tökéletes megoldás lehet. Az úszás egy olyan sport, melyben a sportsérülések esélye sokkal elenyészőbb, mint más mozgásformáknál.

A babaúszás jótékony hatásai

Úszás magas vérnyomással, vagy asztmásan? Lehetséges!

Az úszást sok orvos asztmás betegek kezelésére is szokta ajánlani, hiszen szépen enyhíti a kellemetlen tüneteket és a légzésszabályozásra is jótékony hatással van. Ha nagyobb túlsúllyal rendelkezünk, akkor sportolás előtt mindenképpen el kell mennünk egy sportorvosi vizsgálatra, aki ellenőrizni tudja a vérnyomásunkat a vércukor- vagy a koleszterinértékeinket. A sport intenzitást pedig úgy kell beállítani, hogy szervezetünk ne terhelődjön túl.

Az úszás tökéletes választás lehet, ha magas vérnyomással küzdünk. A rendszeres úszás erősíti a szív-érrendszert, javítja a szívizomzat vérellátását és csökkenti a nyugalmi pulzust és a vérnyomást is. Sok orvos még szívinfarktus után is az úszást javasolja. Sportolás közben mindenképpen kerülni kell a hirtelen mozdulatokat, a statikus tartást vagy a nagy, rövid erőbehatást. Vigyázni kell a túl intenzív edzésekkel, a síeléssel, a gyors labdajátékokkal, hiszen ezeknél a vérnyomás hirtelen felugorhat. Ha magas vérnyomással küzdünk, sem túlterhelni, sem alul terhelni nem szabad magunkat, ezért mindig ellenőrizni kell pulzusunkat és vérnyomásunkat.