Sajnos a mai világban egyre több ember szenved különféle izom-és ízületi fájdalmak miatt, hiszen egyre kevesebb ember sportol rendszeresen és táplálkozik helyesen.

A helytelen táplálkozás és a mozgásszegény életmódhoz pedig hozzájárul az is, hogy egyre több ember végez ülő munkát, ami nagyon megterheli a hátunkat és a gerincünket. Az ilyen ember van, hogy 8-10 órát egy helyben ül egész nap, ellustul, és hamar elmegy a kedve a mozgástól. Pedig az a jó, ha munka közben időközönként tartunk egy kis szünetet, nyújtózkodunk egy nagyot, megmozgatjuk végtagjainkat és akár sétálunk is egy rövidet.

Milyen mozgás jó gerincprobléma esetén?

Ha már kialakult gerincproblémáról beszélünk, akkor az a legfontosabb, hogy részt vegyünk a megfelelő gyógykezeléseken. Ez lehet masszázs, hidroterápia, vagy gyógytorna is. De amíg a gyógytornához külön szakembert kell felkeresnünk, addig az úszást végezhetjük saját magunk is, segítség nélkül. Ha az illetőnek gerincsérve, vagy más gerinccel kapcsolatos megbetegedése van, akkor fontos, hogy még jobban odafigyeljen arra, hogy megfelelő mozgást folytasson.

Szabad-e rendszeresen úszni, ha gerincproblémánk van?

Szabad-e rendszeresen úszni, ha gerincproblémánk van?

Sok esetben a szakemberek ajánlják a sétálást, gyaloglást és a túrázást is, de a legtöbben az úszásra esküdnek. Fontos, hogy ha minden egyes nap ülő munkát végzünk, akkor egy olyan széket válasszunk, mely megfelelően alátámassza a hátunkat és a derekunkat. Ezeket a székeket megfelelően állítsuk be, hogy magasságunknak tökéletes és kényelmes legyen. Sose merüljünk annyira bele a munkába, hogy legalább 1-2 óránként fel ne kelnénk járkálni egy kicsit, hogy minden porcikánkat megmozgassuk.

Miért különösen ajánlatos úszni járni?

Köztudott tény, hogy az úszás az egyetlen olyan sport, mely egyáltalán nem terheli meg a testet és az izmokra és az ízületekre sem nehezedik hatalmas erő, így a mozgás sokkal egyszerűbbé válhat. Az úszással könnyen meghozhatjuk azoknak a kedvét is a mozgásra, akik évek óta nem sportoltak már. Vízben a testünk könnyű, ennek köszönhetően még a túlsúlyosok számára is ez lehet a megfelelő mozgásforma, hiszen sokkal egyszerűbb megmozgatni végtagjainkat a víz alatt. Azért jó kiváltként az úszás a gerincbetegek számára, hiszen ez a mozgásforma egyáltalán nem terheli meg a gerincoszlopunkat, ám mégis erősíti azokat az izmokat, melyek a gerinc körül találhatóak.

Ha már a betegségünk kialakult, akkor nagyon ügyeljünk arra, hogy semmiképpen se erőltessük magunkat túl, hiszen abból több baj lehet, mint haszon. Az úszásmódok megválasztásában sokan a hátúszást javasolják, de minden fajta vízben való mozgás rendkívül jó hatással van a gerincünkre. A mellúszással kapcsolatban vannak fenntartások a nyaki gerincbetegségeknél, de ha jól kivitelezett a mozgás, akkor nem terheli meg igazából a nyaki gerincet túlzottan. Nagyon fontos hogy bármilyen úszást is végzünk, mindig megtanuljuk a helyes úszásnemek kivitelezését. Kipróbálhatjuk a hátúszást, de a szabályosan végzett gyorsúszás is kiváló lehet.