Az úszás azért kedvelt sport, mert még egy túlsúlyos ember is igazán könnyűnek érezheti magát, másrészt pedig tökéletesen átmozgatja az egész testünket és jól el lehet benne fáradni. Sokan megfogadjuk így év elején, hogy az idei év más lesz és ebben az évben tényleg ledobjuk azt a felesleget, amit évek óta hordozunk magunkon.

Szakemberek szerint a fogyás csupán két dolgon múlik! Az egyik a helyes táplálkozás, a másik pedig a rendszeres mozgás. A mai modern világban sajnos rengeteg az elhízott ember, ez a rossz tápláléknak és a mozgás hiányának köszönhető. Régen többen dolgoztak fizikai munkát napközben, ma azonban sokan irodákban ülnek és ilyenkor hamarabb felszaladnak azok a fránya kilók.

Milyen betegségektől kell félnie egy túlsúlyos embernek?

A túlsúly nem csupán esztétika szempontjából jelent problémát. A szervezet normál működését veszélyezteti, hosszútávon rengeteg visszafordíthatatlan betegség alakulhat ki miatta. Sokan nem is gondolnák, hogy mennyi betegség alakul ki a túlsúly miatt. Ha például komolyabb felesleggel rendelkezünk, az megterheli a szívünket, a rengeteg zsíros, fűszeres étel miatt szervezetünk elzsírosodik, a szív pedig egy idő után képtelen lesz normál funkciója szerint működni. Tehát ha el vagyunk hízva, akkor okkal félhetünk a szívelégtelenségtől, a szívritmuszavartól, vagy akár a szívinfarktustól is.

Emellett sajnos bizonyított tény az is, hogy a nagymértékű túlsúly is hozzájárulhat egyes ráktípusok, például a veserák, a végbélrák és a mellrák kialakulásához. Az elhízott nők termékenysége is veszélyben lehet, hiszen meddőségi kutatások kimutatták, hogy a magas, 30-as és e feletti BMI-indexszel rendelkező nők esetében sokkal gyakrabban jelentkezik az időleges, vagy a teljes meddőség megjelenése.

Lehetséges-e úszással fogyni?

Lehetséges-e úszással fogyni?

Úszás a túlsúly ellen!

A teljes életmódváltáshoz nagy elhatározás kell, ám ha az ember egyszer belekezd, nem szabad abbahagynia! Első lépés az, hogy az étkezésén kell változtatnia az illetőnek, ám ugyanilyen fontos az is, hogy beiktassa napjaiba a rendszeres mozgást és a sportot. Azoknak az embereknek, akik igen nagy túlsúllyal rendelkeznek, nem is szokták ajánlani azokat a mozgásformákat, melyek nagyon megterhelők lehetnek számukra (például a futás) hiszen könnyedén tönkremehetnek az ízületek és az izmok, ha egy hatalmas súlyt kell vonszolnia. Az úszás azonban ezért jó, mert az ember nem érzi a teste súlyát, mégis képes az egészet jól megdolgoztatni.

A legtöbben a mellúszást szeretik, hiszen igen könnyen el lehet sajátítani. Szakemberek szerint az a jó, ha legalább hetente harminc percet úszunk, figyelni kell a rendszerességre és arra hogy megfelelő ideig csináljuk az edzést. Az úszás kiválóan fejleszti az állóképességet, formál és biztosítja az ember jó közérzetét is. Egy kiadós úszás után azonban a medencéből kiszállva az ember hatalmas éhséget érezhet és ez az a pont ahol oda kell figyelnünk arra, hogy farkas éhesen se vágjunk be szó nélkül két hamburgert, mert akkor feleslegesen dolgoztunk eddig keményen.