Ebben a nagy melegben a legtöbb ember csak valami hűs helyen, például egy medence partján tudná elképzelni a napját. Kisgyerekes családok számára a strandolás hatalmas élmény lehet, ám sok dologra a szülőknek fokozottan oda kell figyelnie, hogy ne történjen semmi baj.

Gyermekeinket mindig tartsuk szem előtt, egyedül soha ne engedjük be a medencébe és amikor nagyon nagy a tömeg és egyik medencéből szeretnénk átsétálni a másikba, akkor mindig fogjuk a kicsik kezét, hogy biztosan ne vesszenek el. Van azonban még egy fontos dolog, amire nagyon oda kell figyelnünk, ez pedig a napégés és a napszúrás elleni védelem.

A szülők feladata a csemeték megóvása a napsütés ellen

A napégés okozta kellemetlen, tűzforró, vörös, húzódó bőr napokon át okozhat fájdalmat nem csak a gyerekek, de a felnőttek számára is. A napszúrás pedig több napon át tartó szédülést, fejfájást és hányást tud okozni. Nem kérdés tehát, hogy ezeket a dolgokat mindig meg kell előzni a strandon és a gyerekeknél fokozottan oda kell figyelni a napvédelemre. Van néhány fontos szabály, melyeket be kell tartani, ha nem szeretnénk, hogy a gyermekeink leégjenek, vagy napszúrást kapjanak, egy strandolás vagy medencézés következtében.

A legfontosabb óvintézkedések a strandon

  1. A napvédő krémeket nem elég naponta egyszer felkenni. A víz és az izzadság hamar leoldja a bőrünk felületéről a felkent naptejet, ezért az a jó, ha néhány óránként mindenki átkeni magát alaposan magas faktorszámú naptejjel. Érdemes legalább 20 perccel indulás előtt bekenni az egész családot, hogy a fényvédő krém indulásra biztosan kifejtse hatását. Használjunk UV-A és UV-B sugárzás elleni, vízálló naptejet, mely felnőtteknél legyen legalább 30, míg gyerekeknél legalább 50 faktorszámú.
  1. A vízparton viseljünk lenge ruhát, fehér vékony anyagú kendőt, gyermekekre is adjunk vékony pólót, mely megvédi őket a napsugaraktól. A 6 hónaposnál kisebb babákat pedig egyáltalán nem szabad a napra vinni, csakis árnyékban és teljesen fedett ruházatban tartózkodjanak, hiszen az ő bőrük még sokkal hamarabb le tud égni, sokkal érzékenyebb.
  1. Ne tartózkodjunk kimondottan a napon délelőtt 11 és délután 3 óra között, hiszen ebben az időszakban néhány perc is elég ahhoz, hogy az ember rendesen leégjen. A strandokon keressünk árnyékos helyeket, ahol tudunk pihenni fürdés után, vagy esetleg használjunk fél sátort, vagy napernyőt.
  1. Nem csak a gyerekeknél, de a felnőttek számára is nagyon fontos, hogy védekezzünk a napszúrás ellen. Ezért ne csak a kicsikre adjunk sapkát és kalapot, hanem mi is vegyünk fel. Erős napsütésben nagyon hamar kaphatunk napszúrást, egy ilyen rosszullét pedig az egész nyaralásunkat is könnyen tönkre tudja tenni.

Nyaralás és strandolás közben egy forró nyári napon az egyik legfontosabb dolog, amire oda kell figyelnünk, hogy hidratáljuk a szervezetünket. Az emberek általában el is felejtenek vizet inni a strandon, pedig a nagy melegben elengedhetetlen a megfelelő folyadékpótlás. A gyerekeket is inkább többször kínáljuk meg friss vízzel és vigyünk magunkkal dobozban előre összevágott friss gyümölcsöt, melyből sok folyadékot tudnak szerezni.